torsdag 29. september 2011

Hva har jeg lært?

I begynnelsen tenkte jeg at poesi - prosjektet kom til å bli vanskelig, siden jeg synes det er litt vanskelig å både skrive og analysere dikt på norsk.
Men jeg har lært meg mange nye ord, og også forstått flere utrykk. Samtidig så har jeg lært flere bindingsord, som gjør det lettere å skrive en tekst.
Det har vært utfordrende å analysere og oversette spanske dikt, fordi det ikke går å oversette hvert og ett ord, men man må forstå hele setninger og sammenhenger før man forstår meningen og budskapet. Jeg har også sett at dikt-formen ikke er noe annerledes på spansk enn på andre språk. Med dette mener jeg at de bruker de samme virkemidlene. Det har vært en lærerik periode, hvor jeg har lært meg å skrive enkle dikt, og forstå dikt og tekster (for eksempel sangtekster) bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar